Veelgestelde vragen

Welkom bij onze FAQ, we zijn blij dat u hier als klant bent.
Wij zijn gespecialiseerd in de reparatie en wederverkoop van VanMoof elektrische fietsen in Eindhoven, Noord-Brabant.


Hieronder vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen over onze diensten.
Als u de informatie die u zoekt niet kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op!

Algemeen

Hier vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen.

Ben ik hier aan het juiste adres? Ik sta voor een kantoorgebouw.

Ja, dat klopt. Ons kantoor bevindt zich in het kantoorgebouw Plan B. De hoofdingang is tijdens kantooruren geopend. U kunt de twee liften gebruiken om uw fiets naar ons kantoor te vervoeren.
Het kantoor bevindt zich op de 4e verdieping, kantoornummer: 10.

Kan ik zonder afspraak langskomen?

U kunt ons ook zonder afspraak bezoeken en vragen stellen.
Het is mogelijk om uw fiets zonder afspraak ter reparatie af te geven. Houd er rekening mee dat uw fiets in de meeste gevallen NIET dezelfde dag nog gerepareerd wordt.
Als u geen afspraak heeft, bel ons dan eerst of stuur ons een WhatsApp-bericht. Er is een kans dat we tijdens kantooruren niet op kantoor zijn.

Kunt u mij telefonisch helpen?

Uit eigen ervaring en hoe graag we u ook willen helpen, kunnen we u niet alles via de telefoon bieden.
Ja, we kunnen u helpen met kleine vragen via de telefoon of via Whatsapp. Voor complexere vragen adviseren wij u om naar onze winkel te komen of een afspraak te maken.
In sommige gevallen is de taalbarrière een echte bedreiging voor ons gesprek en begrijpen we elkaar niet. Dit leidt tot misverstanden en een slechte ervaring voor beide partijen.

Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?

Als u een elektrische fiets heeft, neem dan uw oplader mee.
Als u fietskettingen en sloten hebt, neem dan ook de sleutels van die sloten mee.
Als uw e-bike gebruikmaakt van een app waarmee u de fiets kunt bedienen en de gegevens van de fiets kunt bekijken, is het belangrijk dat u een telefoon meeneemt waarop deze app is geïnstalleerd en die is gekoppeld aan de fiets.

Wat mag ik NIET meenemen naar mijn afspraak?

Neem een ​​relatief schone fiets mee voor uw afspraak. Dat stellen we zeer op prijs. Als de fiets zo vies is dat het de reparatietijd verlengt, worden er extra kosten voor die reparatie in rekening gebracht .
Verwijder alle fietsaccessoires die de fietsreparatie kunnen hinderen (kettingsloten, tassen, telefoonhouders, andere aanpassingen). In sommige gevallen verlengen deze accessoires de reparatietijd en worden er extra kosten in rekening gebracht voor die reparatie. Of de reparatie kan niet worden uitgevoerd omdat het accessoire in de weg zit (een kettingslot waarvan de klant is vergeten de sleutel af te geven).

Hoe kan ik betalen?

Wij accepteren alleen online (iDeal) betalingen. Zodra uw reparatie klaar is, ontvangt u een e-mail met uw factuur en een betalingslink. Klik op de link en ga verder met de betaling.
U kunt ook betalen als u eenmaal in onze winkel bent met dezelfde methode - we hebben GEEN betaalterminal. Als u een nieuwe klant bent, neem dan uw Digipas mee als u van plan bent om in onze winkel te betalen. Sommige banken vereisen verificatie voordat u kunt betalen.
Indien wij geen betalingsbewijs ontvangen, kunnen wij uw fiets niet overhandigen.

Krijg ik garantie op een gerepareerde of opgeknapte fiets?

Wij bieden een garantie op onze arbeid voor een periode van 30 dagen vanaf het moment dat de klant zijn fiets ophaalt. De 30e dag inbegrepen. Voor meer gedetailleerde informatie, bekijk onze Algemene Voorwaarden , punt 7. Garantie.

Ik heb een fiets met dit soort problemen. Kunt u het repareren?

Voordat we deze vraag kunnen beantwoorden, hebben we meer informatie nodig over uw fiets, zoals het merk en model van de fiets. Informatie over het kapotte onderdeel, hoe en wanneer dit is gebeurd. Hoe meer informatie, hoe beter.
Het beste is als u ons foto's van de fiets via WhatsApp stuurt.
Vanaf daar kunnen we u een ruwe schatting geven van wat we voor u kunnen doen. We zouden de fiets persoonlijk moeten zien om het probleem te bepalen. Soms komt het probleem ergens anders vandaan of is de schade uitgebreid naar meerdere onderdelen.

Vanmoof Reparaties

Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen over Vanmoof-fietsenservice en -reparaties.

Bent u een gecertificeerde werkplaats?

Nee, wij zijn GEEN door Vanmoof gecertificeerde werkplaats. Wij zijn een onafhankelijke Vanmoof-reparatiewinkel. Ons doel is om elektrische onderdelen te reviseren wanneer dat mogelijk is en de klant te leren hoe hij de levensduur van zijn fiets kan verlengen.

Repareren jullie Vanmoof S1 fietsen?

Wij kunnen het mechanische gedeelte van de S1-fietsen repareren.
We hebben geprobeerd de S1-fiets te reverse engineeren en kwamen tot de conclusie dat we geen elektrische ondersteuning kunnen bieden voor dat Vanmoof-model.
Wij kunnen uw fiets ombouwen naar een niet-elektrische S1. Dit doen we om u gewicht te besparen, waardoor de fiets veel lichter wordt.

Repareert u Vanmoof S/A 5 fietsen?

Momenteel bieden wij geen elektrische ondersteuning voor de S/A 5-modellen.
Wij onderzoeken of wij deze service in de nabije toekomst kunnen aanbieden.

Mijn fiets heeft een elektrisch probleem. Kunt u het repareren?

In dit soort situaties kunnen er extra problemen aan het licht komen wanneer wij uw fiets in onze winkel testen.
We kunnen u mogelijke scenario's geven tijdens ons gesprek of via sms. Op deze manier kunt u beslissen of u een reparatieafspraak wilt maken.
De volgende stap zou zijn om een ​​elektrische diagnose van de fiets te maken. Op die manier kunnen we zien wat het probleem is en of er andere componenten zijn die ook zijn aangetast.

Mijn fiets is gecontroleerd door een andere fietsenwinkel. Zij hebben vastgesteld dat ik dit probleem heb. Kunt u het repareren?

In deze gevallen willen we uw fiets eerst zelf inspecteren. Elke fietsenwinkel heeft zijn eigen manier om een ​​fiets te controleren. Er kan iets over het hoofd worden gezien.
Voordat we de fiets zelf inspecteren, kunnen we u alleen mogelijke scenario's geven, zoals wat de reparatie zou kosten en of we de fiets wel of niet kunnen repareren.

Hoeveel zou de reparatie kosten?

Wij kunnen u alleen een prijsindicatie geven voor de reparatie, geen concrete reparatieprijs, als u ons belt of sms't.
Wij moeten uw fiets inspecteren om u een prijsopgave te kunnen geven.

Heb je het antwoord niet gevonden?

Aarzel niet om contact met ons op te nemen